Ma 2017. október 18., szerda, Lukács napja van. Holnap Nándor napja lesz.
Home Tudástár Minőségdíjak Szervezeti Kiválóság Magyarországon - 2009. Kutatás
Nyomtatás E-mail
Szervezeti Kiválóság Magyarországon - 2009. Kutatás
Minőségdíjak

A Kiválóság Tanácsadó Csoport (www.kivalosagtanacsadocsoport.eu - Bodor Pál, Csiszár Miklós Béla, Tunkli Gábor) amellett kötelezte el magát, hogy segítse az EFQM-modell alapú önértékelés hazai elterjedését, és ezzel a hazai gazdaság versenyképességének növelését.
Minden kiválóság felé törekvő szervezet számára felmerül az önértékelés - mint a továbblépési lehetőségek feltárásának egyik módszere - alkalmazásának kérdése. Szinte azonnal felvetődik az a kérdés is, miért is éri meg alkalmazni az önértékelést? Megéri-e a befektetett munkát?

Egyáltalán mennyi ez a munka? Lehet-e valamit a munkán spórolni? Melyek a veszélyek, amelyekre fel kell készülnünk? Amennyiben már elindult az önértékelés, akkor egy pályázattal is megkoronázzuk a munkánk gyümölcsét, vagy úgy is magunknak csináljuk?
Számos kérdés, amelyekre eddig minden szervezet önmaga kereste a válaszokat.

Ezekre, és sok más az önértékeléshez kapcsolódó kérdésre próbált országos szinten választ keresni a Kiválóság Tanácsadó Csoport; egy az EFQM önértékelést sikeresen alkalmazó szerveztek (Recognition for Excellence 4 és 5 csillagos elismerés, illetve NMD nyertes) körében végzett anonim kutatást keretében 2009. októberében.
A kutatás úttörő és hiánypótló, hiszen a Nemzeti Minőségi Díj 13 éves története során még nem került sor annak a vizsgálatárára, hogy az Üzleti Kiválóság Modell alkalmazásában sikeres szervezetek milyen eszközök, módszerek, megközelítések alkalmazása mentén jutottak el a sikerig, milyen nehézségeket kellett leküzdeniük, mint ahogy azt sem vizsgálták még, hogy milyen hasznát látják a befektetett munkának. Ennek megfelelően a kutatási célok ezen fehér foltok feltérképezésre irányultak, azaz:

  • Azonosítani azokat a jó (önértékelési, pályázatkészítési) megközelítéseket, módszereket, amelyek a legmagasabb elismerés elnyeréséhez vezettek.
  • A jó példa felmutatásával bátorítani, segíteni az EFQM-modell alapú önértékelés további hazai terjedését.
  • Megismerni, hogyan hasznosul a munka az elismerés elnyerését követően.
Ezen kutatás elsődleges feldolgozását összesítettük egy előadás anyagában, és ismertettük meg számos konferencián, köztük a XVIII. Magyar Minőség Héten is.

Az előadás anyaga »

Reméljük, hogy a feltárt adatok segítséget nyújtanak a Kiválóság felé vezető úton most induló, és az önértékelést már sikeresen alkalmazó szervezetek számára is.

Budapest, 2010. január 25.

Bodor Pál, Csiszár Miklós Béla, Tunkli Gábor
Kiválóság Tanácsadó Csoport
www.kivalosagtanacsadocsoport.eu