A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS 8 ALAPELVE |
Ezeket az alapelveket azért alkották meg, hogy az egyes vállalkozások, szervezetek vezetősége figyelembe vegye azokat és alkalmazza a nagyobb hatékonyság és teljesítmény elérése érdekében.
1. Vevőközpontúság - a szervezetek a vevőiktől függnek - meg kell ismerni a vevők igényeit - ki kell elégíteni azokat - felül kell múlni a vevők elvárásait
2. Vezetés - a szervezet céljainak és igazgatásának egységéről kell gondoskodnia a vezetőségnek - olyan belső környezetet kell létrehozni, hogy a munkatársak részt vegyenek a szervezet céljainak elérésében
3. Munkatársak bevonása - a szervezet lényegét minden szinten az emberek jelentik - a dolgozók teljes mértékű bevonása teszi lehetővé a képességeik kihasználását a szervezet javára
4. Folyamatszemléletű megközelítés - a kívánt eredményeket hatékonyabban lehet elérni, ha a tevékenységeket és a velük kapcsolatos erőforrásokat folyamatként irányítják
5. Rendszerszemlélet az irányításban - az egymással összefüggő folyamatok rendszerként való azonosítása, megértése és irányítása hozzájárul ahhoz, hogy a szervezet eredményesen és hatékonyan érje el céljait
6. Folyamatos fejlesztés - a szervezet működésének átfogó és folyamatos fejlesztése legyen a szervezet állandó célja
7. Tényeken alapuló döntéshozatal - az eredményes döntések az adatok és egyéb információk elemzésén alapulnak
8. Kölcsönösen előnyös kapcsolat a beszállítókkal - a szervezet és beszállítói kölcsönösen függnek egymástól - egy kölcsönösen előnyös kapcsolat fokozza mindkettejük értékelemző képességét
Tags:
|