Ma 2024. május 27., hétfő, Hella napja van. Holnap Emil és Csanád napja lesz.
Home Tudástár Mibi – Tár A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS 8 ALAPELVE
Nyomtatás E-mail
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS 8 ALAPELVE

 

Ezeket az alapelveket azért alkották meg, hogy az egyes vállalkozások,

szervezetek vezetősége figyelembe vegye azokat és alkalmazza a

nagyobb hatékonyság és teljesítmény elérése érdekében.

 

 

 

1. Vevőközpontúság

- a szervezetek a vevőiktől függnek

- meg kell ismerni a vevők igényeit

- ki kell elégíteni azokat

- felül kell múlni a vevők elvárásait 

 

2. Vezetés

- a szervezet céljainak és igazgatásának egységéről kell gondoskodnia a vezetőségnek

- olyan belső környezetet kell létrehozni, hogy a munkatársak részt vegyenek a szervezet céljainak elérésében 

 

3. Munkatársak bevonása

- a szervezet lényegét minden szinten az emberek jelentik

- a dolgozók teljes mértékű bevonása teszi lehetővé a képességeik kihasználását a szervezet javára 

 

4. Folyamatszemléletű megközelítés

-  a kívánt eredményeket hatékonyabban lehet elérni, ha a tevékenységeket és a velük kapcsolatos erőforrásokat folyamatként irányítják 

 

5. Rendszerszemlélet az irányításban

- az egymással összefüggő folyamatok rendszerként való azonosítása, megértése és irányítása hozzájárul ahhoz, hogy a szervezet eredményesen és hatékonyan érje el céljait 

 

6. Folyamatos fejlesztés

- a szervezet működésének átfogó és folyamatos fejlesztése legyen a szervezet állandó célja

 

7. Tényeken alapuló döntéshozatal

- az eredményes döntések az adatok és egyéb információk elemzésén alapulnak

 

8. Kölcsönösen előnyös kapcsolat a beszállítókkal

- a szervezet és beszállítói kölcsönösen függnek egymástól

- egy kölcsönösen előnyös kapcsolat fokozza mindkettejük értékelemző képességét